[Csaladtortenet 2] névváltozatok

Eszterhai Zsuzsa eszterhaizsuzsa at freemail.hu
2014. Feb. 12., Sze, 14:06:40 CET

Kedves Vale!Az én családomban még nayobb eltérések is voltak a név változatokban.A Tiszarovics(ts)-ból először Teszarovics(ts), majd , Csezarovics(ts) lett. Ez utóbbinak az apa neve a többi testvérnél mindnek Teszarovitsként volt írva.Ez mind egy anyakönyvben szerepelt, és így semmi kétségem nem volt, a rokonságról.1810. körül bukkant fel a  Lengyelországból érkező három fiútestvér, akik mind  Ajak településen házasodtak meg. A két idősebb fiút követte az öcs. És itt évek során változott a név.A leszármazottak neve aztán rögzült az egyes családokban és később mindenki ragaszkodott a sajátjához!!! A most élők nem  is gondolják, hogy rokonok. Én is csak az anyakönyv lapozgatása során döbbentem rá! Üdv: Zsuzsa