[Csaladtortenet 2] Amerikai adatbázis

Tremmel Imre tremmel at citromail.hu
2014. Jan. 10., P, 15:03:02 CET

 Kedves Listatársak!

Rég elveszettnek hitt ükapámat minap megtaláltam ebben az adatbázisban:
United States World War I Draft Registration Cards, 1917-1918
Eszerint 1918.09.12-én Bridgeportban, Connecticutban élt és dolgozott.
Először 1908-ban ment ki Amerikába, hazatért 1 év múlva, majd utána még kétszer kiment, legutoljára dédapám születése (1914) után.
Az lenne a kérdésem, őt is besorozhatták magyarként az amerikai hadseregbe?
Két hónappal a háború vége előtt kiküldhették még őt a frontra?
Minden esetre valószínűleg meghalt ezt követően nem sokkal, mert ükanyám itthoni 1920-as halotti anyakönyvében már mint özvegy N.Mihályné szerepel.
Az itthoni halotti anyakönyvekben viszont nincs semmi bejegyzés, hogy meghalt volna, valószínűleg nem küldtek jelentést.
Van az amerikaiaknak első világháborús veszteségükről adatbázis?
Üdvözlettel, Imi