[Csaladtortenet 2] Halotti anyakönyvek indexelése

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2014. Jan. 30., Cs, 16:12:14 CET

Kedves Listatársak!

Érdeklődöm van-e a listán olyan aki már indexelt a mormonoknak halotti
anyakönyvet?

A régi katolikus anyakönyvekben a női nevek írásánál a vezetéknévhez a
legtöbb esetben hozzákapcsolták az "in" végződést, legyen szó hajadon,vagy
asszony névről. Érdeklődöm a mormonoknál is ebben a formában kell írni a
neveket?

Olvastam a szabályukról, mely így szól "írd amit látsz ", de ha netán
egyszer felkerülnek az adatok internetre, az a keresést így nagyon
megnehezítheti. Pl.  meghalt Glas Elisabeth, ez anyakönyvben így olvasható
Elisabeth Glasin.

Azon is töprengek, ha most szorgalomból elkezdeném a MACSE formátumában egy
község halotti anyakönyvi adatait rögzíteni, milyen módon vigyem fel az
adatokat ?

Hogy lehet majd könnyebben keresni? Pl. a születésnél az apa Glas, tehát a
lánya  Glas Elisabeth-ként lett anyakönyvezve, és indexelve, ha meghal
házassága előtt akkor vagy úgy szerepel a halottiban hogy Elisabeth, Glas X
gyermeke, vagy úgy, hogy Elisabeth Glasin. Ha férjhez megy pl. Hartmann
Jánoshoz,akkor Elisabeth Hatrmammin-ként szerepel az anyakönyvben.

Én már megszoktam és megtanultam ezt a formulát, mert kutatásom során  nem
volt még lehetőség indexelt adatokban keresni,csak az anyakönyvek
lapozgatásával lehetett adatokhoz jutni.

Ha úgy döntök, hogy  "szorgalmas leszek" szeretném azt a leghasználhatóbb
módon megejteni, de nem szeretném a " hamisítás " vétkét magamra venni.

Tud valaki ötletet adni, vagy véleményt mondani ? Esetleg megírná, hogy
oldotta meg ezt a problémát?

Üdv.

A Éva