[Csaladtortenet 2] Egy család két azonos nevű lány

László Szűcs szucslaci970 at gmail.com
2014. Júl. 24., Cs, 12:58:43 CEST

Tisztelt Lista!

Az alábbi rejtélyek megoldásában kérek segítséget, ami nem is olyan régen
talán már téma volt itt:

Két gyerek ugyanazzal a névvel lett anyakönyvezve, viszont az első aki
utána bizonyosan házasodott.

Egy 1781-es Verbóczi házassági bejegyzésben a feleség Anna az apja Georgius
Szlepeczka.

A születési anyakönyvben meg is találtam 1764-ben Anna születését, nagy
volt az örömöm, hogy egy újabb apró láncszemet találtam.

A familysearch-n lekérdeztem, hogy ugyan hány gyereke volt Georgiusnak,
ugyanis minden Ősömnek az összes testvérét rögzítem a saját adatbázisomban,
ez sokat segít a szülők életkorának a megállapításában is.

Itt jött a csavar az egészben, született egy újabb Anna nevű lányuk
1770-ben, ráadásul a keresztszülők ugyanazok ez is nagyon érdekes!

Az elsődleges átolvasásom szerint nem találtam halálozási adatot az első
Anna esetében, de ezt még ellenőriznem kell.

Ki találkozott már hasonlóval?

A pap a második Annának elírhatta a nevét és nem is Anna volt?
Csatolom a kepeket is.

Érdekes, hogy a család feltűnése is (anyakönyvezési szempontból bizonyosan)
is erre az időszakra tehető a településen, illetve környékén, sajnos nem
tudom kiolvasni a település nevét.

Ehhez kapcsolódna még egy kérdésem, Verbócz a Cseh (Bohém) határnál van ma
is.

Előfordulhat, hogy mivel az 1700-as években volt egy időszak, hogy
szünetelt az Evangélikusok anyakönyvezése a településen (1733-1782 között)
egyszerűbb lehetett a közeli Bohémiai templomba átmenni mint a 30 km-el
lévő településre ahol anyakönyvezték a Verbóczi lakosokat?

Erre volt-e szabály, a házasságok között több esetben is láttam olyat, hogy
az egyik házasuló Bohémiai volt?

Szóval bonyolult és összetett kérdéseim vannak ebben a nyári uborka
szezonban!!! J

Szűcs László

e-mail: .. szucslaci970 at gmail.com

e-mail: .. szucs.laszlo at posta.hu

http://szucs-csalad.hupont.hu/

Kutatott nevek: Szűcs, Bálint, Mészáros, Détári, Thanhoffer, Paprika,
Vittek, Bihari, Kardos, Vinke, Krizsán, Zakar, Magyar, Lovas, Bencze,
Bivalyi, Darányi, Budai, Kenéz, Tar, Oldal, Jámbor, Takács, Nyalábos,
Szunyog, Pataki, Kandorf, Muraközy, Dávid Kutatott hely: Cegléd és
környéke, Nyitra vármegyei Verbócz, Vas és Sopron megye