[Csaladtortenet 2] Egy család két azonos nevű lány

József Németh jozsefnemeth424 at gmail.com
2014. Júl. 24., Cs, 18:48:37 CEST

Volt hasonló esetem. Két azonos szülőktől született Máriám volt, Persze én
is azt hittem először, amikor az egyik házassági bejegyzését megtaláltam,
hogy a másik meghalt, csak idő kérdése, mikor találom meg a halottiját. De
a halottija helyett a házasságiját találtam meg, az anyakönyvi
projektünknek köszönhetően (Pápa). Nomármost akkor mi van? -tettem fel én
is a kérdést. Mint kiderült, az egyiket Mária, a másikat Mária-Anna (így,
kötőjellel) anyakönyvezték egyházilag. (Akkor polgári még nem volt.) Persze
így már szét tudtam szedni őket. Valószínűleg az lehetett, hogy mivel a két
leány elkerült egymás közeléből, a gyakorlati életben nem volt zavaró, hogy
ugyan azt a nevet használták, a Máriát. Vagyis szerintem a dolog megoldása
nálad is a kettős keresztnévben van, meg kellene nézni pontosan, hogy
milyen 2. 3. stb. néven anyakönyvezték őket.
NJ