[Csaladtortenet 2] Géczi (ékezet nélkül)

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2014. Júl. 28., H, 22:05:55 CEST

Én ilyenkor Géczit írok a családfába.
Sokszor nem lehet eldönteni, hogy az ékezet maradt-e le.
És párszor az 1900-as évek elején már megjelenik az ékezet is ugyan azon
családoknál.
A Gergely becézéséből még előfordul a Gecző családnév is.
Előd

Igen, a ragadványnevek, az egy külön kategória.
Nézzétek, én nem szégyellem, de az egyik ősöm "Geczi Németh Mihály" volt. A
szót akkoriban -az 1800-as évek elejét írjuk- egyáltalán nem a mai
jelentésében használták. (Eredetének is utána néztem, Gergely+ci becézés).
Nekem viszont óriási könnyebbség volt a faluban élő Németh-ek közül
kibogozni a ragadványnév mentén a szálat.
NJ