[Csaladtortenet 2] azt írom, ami oda van írva?

Nagy-Vajda Domokos nagydomi at yahoo.com
2014. Júl. 30., Sze, 17:54:09 CEST

Kedves listatársak
Nem akarok itt okoskodni, főleg hogy a listán sokkal nagyobb tapasztalattal és szakértelemmel rendelkező kutatók is vannak. Pontosan azért írok, hogy megerősítést vagy határozott cáfolatot kapjak - jól szeretném végezni a munkám.
Szóval én így csinálom:
1. Azt szeretném ha az adatbázisom áttekinthető, működö legyen - ezért rögzítem azt a nevet, amely a leírt név mögött áll, mint standard, bevett onomasztikai elem az adott nemzetiségi vagy etnikai közösség szabályainak (vagy szokásainak) megfelelően - úgy, ahogy Szabó Előd javasolja. pl. a Gyuri, Georgius, Gyurka egyértelműen a magyar családok esetében Györgyként kerül rögzítésre.
2. Ugyakakkor meg szeretnék felelni a pozitivista történelemkutatási elveknek és a lehető leghűbben szeretném a források információit visszaadni, ezért alternatív névként pontosan rögzítem azt is, ami a forrásban van: Gyuri, Gyurka, Georgius stb. - ha már ezt a program lehetővé teszi.
Természetesen ez a családnévre is érvényes. Pl. "Fülöp" név mindig megjelenik, mert ez a család jelenlegi neve. De ha Fülep, Filep, sőt Füllöp variánssal találkozom, azt is rögzítem, még ha téves is, mert ez hozzátartozik a név és a család történetéhez.
Eddig legalábbis így dolgoztam... Felesleges volt? :)

Nagy-Vajda Domi

UI. Marosvásárhelyen sok eső után ma végre süt a nap :)