[Csaladtortenet 2] Egy korabeli gyilkosság nyomában...

Tóth Vivien t.v.chizy at gmail.com
2014. Júl. 30., Sze, 18:15:43 CEST

	Kedves Társak!

	Kutatnivalóim között régóta hever már parlagon a tárgyban jelzett
téma, most viszont családi ösztönzésre újra előveszem, és - önző
módon, mivel egy ideje megint csak a háttérből tudom követni a
levlistát, :) - szeretném a segítségeteket kérni.

	Ükanyám első férje, Egyed József, a halotti anyakönyvi bejegyzés
szerint 1907. okt. 9-én este gyilkosság áldozata lett a zala megyei
Sándorházán (ma Nemessándorháza). Mikor ez a bejegyzés elém került,
egy levéltári kutatótárs azt javasolta, esetleges részletezésért
nézzek utána a század elején közismert Zalamegye c. hetilapban, de
abban 1907 augusztusától decemberéig nem írtak az esetről (holott más
hasonlókról is voltak beszámolók, tehát éppenséggel megírhatták
volna).

	A "Csendőrségi Lapok" c. korabeli lapban is átveséztem az 1907-es év
október-november környékét, de abban sem írtak semmit, ami - tekintve,
hogy hasonló esetekről ők is beszámoltak, még ennél kevésbé
jelentősebb sándorházi eseményekről is, - elég talányos dolog.

	Kérdésem: vajon hogyan tovább? Van más lehetőség rátalálni az eset
leírására (abszolút nem értek ilyenekhez, nekem elsőre valamiféle
rendőrségi jegyzőkönyv vagy ilyesmi jut eszembe); léteznek ilyesmi
jegyzőkönyvek, vagy megőriztek hasonlókat, vagy van még olyan újság,
amiben utánanézhetnék? (Vagy verjem ki a fejemből, hogy ennél többet
valaha is megtudhatnék a történtekről?) Már arra is gondoltam, hogy
nem az újságok tévednek, hanem pl. a dátum nem stimmel (pl. egy
júliusi súlyos bántalmazásba október 9-én halt bele), de akkor meg
feltételezem, annyi idő után már nem a gyilkosságot tüntetnék föl a
halál okaként...

	Előre is nagyon köszönöm a segítséget!

	Szebb nyári napokat, minden jót: Tóth Vivien