[Csaladtortenet 2] Egy korabeli gyilkosság nyomában...

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2014. Júl. 30., Sze, 20:24:27 CEST

Kedves Vivien!
Elismerem, nem szokványos kutatási hely, s kétséges a siker is, de egy
próbát megér:
Ha gyilkosság volt, akkor büntetőeljárás is volt. S ennek anyaga tartalmaz
minden Téged érdeklő információt a rendőrségi kihallgatásoktól az ítélet
indoklásáig. Azt viszonylag könnyen meg lehet tudni, hogy ilyen súlyú
(típusú) ügyet melyik törvényszék tárgyalt első fokon
(városi-járási-vármegyei bíróság?), annak ma ki a jogutódja, és írásos
kérelemmel kell a vezető bíróhoz fordulni iratbetekintésre.
Ha őrzik még a korabeli iratokat (semmi sem lehetetlen!), akkor jó eséllyel
engedélyt kapsz, még jobb eséllyel akkor, ha közvetlen leszármazottként
érdeklődsz.
Csak azért merem ezt az utat javasolni (elképzelésem sincs a korabeli
iratanyag meglétének esélyére), mert nekem sikerült a mutatvány. Igaz nem
107 éves volt a sztori, csak 25 (de a cselekménnyel vádolt személy már nem
élt a kérelmem benyújtásakor), nem gyilkosság volt, csak gyilkossági
kísérlet, csak helyben nézhettem bele az aktába, nem fénymásolhattam és nem
fotózhattam, de jegyzetelhettem a megye bíró titkárnője mellet az irodában,
és a családi előzményektől a helyszíni fotókig, az összes szakértő
jelentésétől a fellebbezésig mindent átnézhettem!
S bár a nő nagyon kedves volt, kávéval is kínált, mégsem hiszem, hogy
érdemes lenne a Baranya Megyei Bíróságot jelölni az Év kutatóhelye címre!

Egyszóval egy próbát talán megér tenni a Zala Megyei Bírósággal is.

gy.