[Csaladtortenet 2] családkutatás és genetika

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2014. Jún. 2., H, 21:42:52 CEST

Kedves Lista!
Abszolút laikusként és érdektelenként is a témában, annyit megjegyeznék,
hogy a genetikai analízis vélhetőleg annyiban új alapokra helyezi majd a
jövőben a családfakutatást, amennyiben egyszer (nem is oly soká?)
ténylegesen genetikai ősöket kereshetnek a kutatók. A mostani helyzet
ugyanis az, hogy mindannyian azt hisszük (reméljük), hogy a genetikai
őseinket kutatjuk. Valójában azonban a jogi ősöket találjuk meg. Ez az a
faktor, amiről alig ejtünk szót, s részben emiatt a faktor miatt válik a
kutatásaink valódisága bizonytalanná. Ez a bosszantó bizonytalanság (anyám
és nagyanyáim hűségében érzelmi okokból is hiszek, de biztosan egyik
ősanyám sem lépett félre???) szűnne meg a genetikai alátámasztással - ahogy
én érteni vélem ennek egyik lényegét. Egyebekben pedig Varga Úrral értek
egyet: semmiféle adatbázisba nem szabad adatot szolgáltatni (maga a
szolgáltatás igénybevétele már ezt jelenti), mert ha majd egyszer géntérkép
alapján kapunk vagy nem kapunk munkát - házastársat - lehetőséget -
büntetést -, stb., az lesz csak a "Szép új világ!"
A téma és a vita viszont  - végre!!! - érdekes, szakmai,  és (mily
szolkatlan!) még mindig kulturált!

üdv:
gy.