[Csaladtortenet 2] családkutatás és genetika

Beatrix Julianna Nagy csaladfa2 at gmail.com
2014. Jún. 2., H, 20:26:34 CEST

Az apai és anyai vonal nincsen elkülönítve, a markerekből erre nem lehet
következtetni. A haplocsoportot viszont megmondja, esetemben ez a
mitokondriális DNS típust jelenti.
A népcsoportra vonatkozó adat úgy néz ki, hogy van az ember (100%), és ezt
a 100%-ot bontják fel százalékosan  népcsoportokra a markerek alapján. Sok
markert ugyan nem ismernek még, vagy nem szerepel az adatbázisukban, így
esetemben is csak a markerek kb 70%-a volt azonosítható, a maradék 30 pedig
unspecifikált de az legtöbbször kontinens szerint unspecifikált (például
"nem azonosítható dél-európai").
Azt is meg lehet nézni egyesével, hogy ezek a markerek pontosan melyik
kromoszómánál helyezkednek el.
A 0,2% őslakos számomra nem hangzik különösen. Nagyjából 500 éve kezdtek el
keveredni az Európaiakkal a gyarmatosítások idején. Hogy egy romantikus
példát is említsek: Pocahontas leszármazottai ma több mint százezren élnek
világszerte, pedig csak egy fia született.
De elrugaszkodva az őslakos-témától, a családkutatással sok éve
kiderítettem, hogy szépanyám Olaszországból érkezett. Az olasz marker ezt
is alátámasztotta, mint ahogy távoli English nevű ősöm a családfámban
valószínűleg annak a brit vonalnak a képviselője, ami 0,7%-ban van jelen.
Számomra nagyon érdekes, tanulságos és elgondolkodtató volt mindaz amit ez
a szolgáltatás adott, ellentmondást nem találtam, viszont megfejteni váró
kérdést - a családfában - nagyon sokat.

Bea