[Csaladtortenet 2] Kiolvasási segítség kérése (XVIII. sz., német)

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2014. Jún. 3., K, 13:37:50 CEST

Kedves Erzsebet,

A dokumentumreszlet sajnos nem tartalmazza a szuletesi helyet.
Ido hianyaban durva forditaskent azt tudom adni, hogy Grandi Dominicust
Eperjesrol elfogadtak es felvettek mesternek, s megkapta a mesterjogait.

Amit ki tudok gyorsan olvasni
..gleichen wurde H.[err] Dominicus Grandi nacher Eperies als Meister an-
und aufgenohmen worden, erlegt seines Meister-Rechts, die halbscheid(?) mit
17

A neten talasz kulonbozo segedleteket a Sütterlin es Kurrentschrift
kifejezesekre keresve, de ez edeskeves, ha nem beszeled a nyelvet, illetve
ha beszeled is, rengeteg gyakorlas kell, hogy kozelitoleg ki tudd olvasni -
nekem se megy minden, de meg a nemeteknek se, akik azert jobban benne
vannak. Nehez, kulonosen, ha valaki kapart.
Ez egy szep iras, ugyanakkor bizonyos tekintetben, mint latod, en si
bizonytalan vagyok itt-ott.

Udv
Krisztian

Sent from mobile phone