[Csaladtortenet 2] temetői nyilvántartás

Demeczky János janos at demeczky.hu
2014. Jún. 3., K, 17:35:59 CEST

2014.06.03. 16:38 keltezéssel, Beus írta:
> Van. Nemcsak név szerint, hanem parcellák szerint is. Elvileg: bemész,
> kikeresik név szerint, megmondják  a parcellát és a temetés dátumát. Még
> ott is, ahol a régi, karton-módszer van. A gyakorlatban: nem biztos,hogy
> adnak felvilágosítást mondván: nem vagy közvetlen rokon, azaz: egyenesági
> leszármazott. Üdv: BBea

Kedves kutatótársak!

Épp mostanában hívtam fel néhány budapesti temetőt (Új Köztemető,
Farkasrét, Pestszentlőrinc, Rákospalota...) sírhelyek pontos azonosítása
ügyében. Nekem úgy tűnt, csaknem mindenhol létezik név szerinti
nyilvántartás (kivéve az Új Köztemetőt, ahol úgy tűnik, bizonyos évkörök
csak év szerinti bontásban vannak meg). A temetés dátumát legalább tudni
kellett mindenhol, de tőlem például egyik helyen sem kérdezték meg, hogy
milyen rokonságban állok az elhunyttal.  A másik tapasztalat, amiről már
korábban is szó esett itt a listán, hogy csak a megváltott sírokról
vezetik a nyilvántartást, hogy a megszüntetett/felszámolt sírokról
létezik-e valahol nyilvántartás, nem tudom. Talán a helyi
önkormányzatoknál lenne érdemes érdeklődni, de eddig még nem jutottam el...

Üdv:
Demeczky János