[Csaladtortenet 2] Kérdések (Kiolvasás, értelmezés és azonos nevek problémája)

Erzsebet Balogh sajkod53 at gmail.com
2014. Jún. 26., Cs, 15:08:25 CEST

Tisztelt Listatársak !
1. Bocsánat, az újszülöttnek minden vicc új. Ezért kérek segítséget az
esztelneki anyakönyv egy képével. Mit jelentenek pontosan a Conditio oszlop
megnevezései ? Jól olvasom: Miles pedestris/miles equestris/provincial ?
Gyalogos, lovas és talán köznép/jobbágy ?
Találkoztam azzal is, hogy csak annyi volt beírva, hogy miles. Akkor annak
mi a pontos értelme?
2. Nem foglalkozott valaki a kézdivásárhelyi Szőtsökkel? Kerestem Szőts
Sámuel (felesége Kerekes Mária, 1839-ben esküdtek) születési idejét és
származását. Azt hittem, egyszerűbb a feladat. De Kézdivásárhelyen
született  Szőts Sámuelből van a legvalószínűbb időtartamban, 1801, 1802,
1803, 1811 (2 db), 1815 (3 db), 1816, 1818, 1821-ben is. És a keresztszülők
neve se sokat segít, mert rengeteg a Jancsó, a Szotyori és a Szász. Na meg
megint a Szőts.

Van a családfa másik ágán is egy Szőts. Szőts Rebeka. Abból is hasonló
számban van bejegyzés.
Nincs valami helytörténeti anyag Kézdivásárhelyről, ahol esetleg az
iparosok fel lennének sorolva? Vagy adózási ívek?

Minden tanácsot szívesen veszek.

Köszönettel:

Gaálné Balogh Erzsébet