[Csaladtortenet 2] Pések in Bohémia

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2014. Már. 2., V, 14:56:12 CET

Kedves István!

Köszönöm a választ. Vlachovicét megtaláltam a térképen. Peseket nem. De
nekem ennyi is elég.Így már kb. eltudom helyezni merről jöhettek
Esterházy gróf toborzása révén egyes családok Tata környékére, hogy aztán
itt gyökeret eresszenek.

Sajnos az anyakönyvben nagyon kevés esetben tüntették fel a származási
helyet, vagy amit beírtak azt sokszor nagyon nehéz kiolvasni. Ez Pések
kivétel, ezt gyöngybetükkel írta a plébános. Hogy aztán hogy ejtették ki
előtte, és ő azt hogyan írta le az más kérdés.

Az sem tudom elképzelni, hogy igazolták  a jövevények a vallásukat. Hoztak
keresztlevelet, vagy csak bemondás alapján is elfogadták azt? Sok
választásuk nem lehetett, ha itt akartak letelepedni,mert a faluban nem
volt más felekezetnek temploma.

Üdv.

A Éva