[Csaladtortenet 2] Pések in Bohémia

Villanyi vvillanyi at t-online.hu
2014. Már. 2., V, 15:21:02 CET

Kedves Éva,

egyik õsünknél, aki az ausztriai Guttenbrunn-ból
érkezett Nógrádba az 1800-as évek elején,
házasságkötés elõtt hivatalosan kikérték az
illetékes ausztriai egyháztól a szükséges
igazolásokat s csak ezt követõen történhetett meg
az esketés. De tapasztalatom szerint sok
betelepült inkább lemondott a házasságkötésrõl az
iratok nehézkes beszerzése miatt. Gondolom, ez is
településtõl ill. az ottani egyházi képviselõtõl függött.

Üdv. Villányiné Marika