AW: [Csaladtortenet 2] Cigány családok az anyakönyvekben

_R-Istvan-Mögling(eu) R.Istvan.moegling at rakovszky.eu
2014. Már. 5., Sze, 16:12:47 CET

Kedves Éva!
Ezüst, vagy aran kanál vagy ezen leveled alapján.
Az anyakönyvekben én is sokszor láttam foglalkozáskénr azt, hogy "cigány".
A rendi társadalomban mindenkinek meg volt a helye, munkája. A cigányok vagy zenészek, vagy vályogvetok voltak. mindkettore szükség volt. ebbol meg tudtak élni.
Azt hiszem a probléma a modern világhoz való alkalmazkodás. Akinek a foglalkozása elavul, ellehetlenül, lesülyed ha nem tud mást találni helyette és nincsenek anyagi tartalékai.
Kinek kell ma vályog? És amikor kellene, nem szól-e bele az idojárás?
A cigányság problémája nagyon hasonló az angol munkásokéhoz, akik nem akarták a gyerekeike tanulni engeni, mert, ha értelmiségi lesz, akkor lenézi oket.

Remélhetoleg sikerül valami olyan munkát, foglalkozást felfedezni, ami az o tehetségüket is hasznosítani tudja, hogy  felfedezzék az emberi méltóságukat és mindenki elismerje hogy hasznos tagjai a társadalomnak.

Üdv.
István

- * -  A Rakovszky család honlapja / Web-site of the family Rakovszky / Website der Familie Rakovszky:    www.rakovszky.eu    - * -