[Csaladtortenet 2] Anyakönyvi Hivatali törvény?

Borsos József és Józsefné borsos at corex.bg
2014. Már. 17., H, 20:07:14 CET

Kedves Tapasztalt Kutatók!

Az alábbi idézetet kaptam az egyik Anyakönyvi Hivataltól:

"Tájékoztatom, hogy az anyakönyvvezetőknél fellelhető anyakönyvi első példányokból adatot szolgálni nem tudunk. Ugyanis szigorú szabályok korlátozzák az állami anyakönyvekből való adatszolgáltatást. Így kutató munkájában segíteni nem tudok.
Tanácsolni tudom, hogy csak az illetékes megyei levéltárban kutakodjon tovább, ugyanis a levéltári törvény teljesen másként rendelkezik a kutatásról,"

Dédanyám és ükanyám elhalálozási dátumát szerettem volna megtudni az Akv. Hivataltól, mely időpontok - tudomásom szerint - már nem tartoznak az Adatvédelmi tv-be, mert ükanyám 1873. után halt meg, dédanyám pedig 1873. után.

Voltam a Megyei Levtárban, de ott nem találtam meg az adatot, s az illetékes Plébánián sem, hiányoztak. Ezért fordultam az Akv. Hivatalhoz.
Most mi a helyzet, jogosan utasítottak el? Más törvény vonatkozik tényleg a két kutatási helyre?Vagy csak leráztak?
Köszi Mindenkinek:
Bné Magdi.