[Csaladtortenet 2] Halotti anyakönyvek indexelése

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2014. Már. 24., H, 12:05:53 CET

Kedves Gyuri!

Köszönöm a biztatást. A zongoraórák azt hiszem már nem férnek bele a
napjaimba. 10 évvel ezelőtt kellett volna másként döntenem, mielőtt a
családfa és helytörténeti kutatás "csapdájába" estem.

A felekezeti anyakönyvekre térve, ha számolunk egy kicsit, ezekben találjuk
az anyakönyvi adatok 2/3 részét (ha az 1700-1900-as éveket vesszük
figyelembe). Ha a kutathatóság időkorlátjával is számolunk az arány még
nagyobb. Azt hiszem ezek az arányok az általad megfogalmazott mondatok
súlyát növelik.
Erről az időszakról "csak " a mormonok által feldolgozott keresztelési
adatok találhatók meg az interneten ( Felvidék kivételével ). Kár, hogy a
felvételeket nem láthatjuk, ennek hiánya a kritikai feldolgozást nehezíti.
Marad a levéltári kutatás.

A bemutatkozásokat olvasva, megnyugodva látom, hogy akad még rajtam kívül "
bogaras " ember bőven.

A levelezőlistára azért írom le kutatási tapasztalataimat,és  a saját magam
által kitalált kutatási módszereket, mert abban bízom ezt mások is
megteszik, s így tanulhatunk egymástól.

Üdv.

A Éva