[Csaladtortenet 2] Bemutatkozás

Erzsebet Balogh sajkod53 at gmail.com
2014. Már. 31., H, 11:40:12 CEST

Tisztelt Listatagok!

Balogh Erzsébet vagyok, most kezdtem bele a kutatásba. A mormonok
adatbázisából sok érdekes adathoz jutottam, de sok helyen
elakadtam. Igyekeztem átnézni az előző két év archívum témáit, hogy ne
kérdezzek feleslegesen.

A következő ügyekben keresek információkat:

1. Paracelsus, Grande, Jergencz  családnevek, Eperjes XVIII.-XIX. század
Van valakinek információja arról, hogyan kerültek a Paracelsusok Eperjesre
? Ez a név sehol nem található Paracelsus halála (1541) és 1748 között,
amikor Eperjesen Fridericus Paracelsusnak és Theresia x. -nek az első
gyereke megszületik. Egyes lexikonok úgy tudják, hogy az eperjesi
Paracelsusok a nagy Paracelsus leszármazottai, de minden adat hiányzik 200
éven keresztül. És a név eltűnik a XIX. század második felében. A nagy
Paracelsus eredeti nevén (Bombast von Hohenheim) sincs megfogható
információ.
Ugyanígy nem tudok továbbjutni Dominicus Grande ügyében, aki szintén a
semmiből tűnt fel Eperjesen, majd elvette Theresia Paracelsust.
Próbálkoztam név variációkkal, végiglapoztam az eperjesi anyakönyvet, nincs
megfogható adat.

2. Kézdi-Vásárhely és környéke (1820 körül), Balogh, Gergely, Sipos, Szőcs,
Pap, Kerekes családnevek
Kézdi-Vásárhellyel kapcsolatban kérdezem, hogy van-e valakinek
információja, hol lehet adatokat elérni ? Amennyire tudom, katolikusok
voltak.

3. Óbuda sváb családok: Palmann, Raster, Herold, Goldinger, Ruprecht,
Poltzner, Haszman(n), Popli (Pupli), Hechtl, Peringer, Massauer (Messner),
XVIII-XIX. század
Nem találtam eddig adatokat arról, az óbudai telepesek mikor érkeztek és
honnan. Ezzel kapcsolatban keresem a forrásokat.

4. Danasi, Danassi,Danassy családnevek, Szélmező-Szilmezőpuszta, 1834 körül
5. Szomorics, Szarka, Bódis, Simon, Csizmazia családok, Gogánfa és Pápa
környékén 1840 előtt
6. Gaál, Csöre, Vavronits, Bisztric családnevek, Bakonyoszlop és környéke
XVIII. századtól
7. Szedri család, Detta

Minden útmutatást köszönettel veszek !

Balogh Erzsébet