[Csaladtortenet 2] kérdés

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2014. Május. 1., Cs, 17:53:26 CEST

Szia Imi,

igen, ez egy érdekes kérdés...
Én pl. most Püspökladány r.k. házasságiban találkoztam olyannal, hogy
1797-ben 1 (egy) házasság van beírva, 1798-1799-ben semmi, majd 1800-ban
van megint, és több. Előtte is több...
hogy mi történt, nem nyomoztam nagyon utána, de kétlem, hogy egy akkora
településen két, sőt, majd 3 évig ne lett volna egyetlen házasság sem...

Egy másik településen szintén a házasságok gyengébb száma, valamint egy új
lelkipásztor megjelenése és a 20km-es körben nem talált számomra fontos
házasság miatt megnéztem, hogy meghalt-e az előző, vagy mi történt?
Nos, meghalt, de haláláig gyakorlatilag mind a keresztelést, mind a
halálozást szépen vezette, illetve valamelyik esetben 4-5 darab idegen (más
településen honos), sőt, más vallású pap jegyezte be a bejegyzendőket a
halál és az új pap megjelenése között... Ebből azt feltételezném, hogy a
házasságok is bejegyzésre kerültek volna rendben, ha lettek volna...

Szóval a kérdésedre a válasz: lehet, hogy máshol jegyezték be ezeket, de
korántsem biztos... lehet, hogy kimaradtak teljesen...

Üdv
Krisztián