[Csaladtortenet 2] segítségkérés kép kormeghatározásához

Temesvári Jenő jeno.temesvari at chello.hu
2014. Május. 7., Sze, 10:53:21 CEST

Kedves Ági! Azt hiszem a zubbonyon lévő "gombócok" alapján, hogy az illető
tüzér fegyvernemnél szolgált. Itt lehetett irányzó, távbecslő, lövegkezelő
stb. Ez szabályos katonai egyenruha az osztrák  császári sasos övcsattal.
A nadrágon a cirkalmas diszítés némileg hasonlít a huszárok nadrágjára.
esetleg lehet, hogy az illető a képen a lovas trén állományába tartozott,
ugyanis az I. Vh. idején még nem voltak önjáró lövegek, azokat lovakkal
vontatták. Nekem is van többszáz katona portrém, van közte ilyen bojtos,
zubbonyos is.
A képen szereplő katona, mivel sem a nyakgallérjn, sem a vállapján nincs
rangjelzés, honvéd lehet. Sok esetben a bevonuláskor, emlékül készültek
ilyen civil családtagokkal közös képek.
A kép 1914-15-ben készülhetett.  Üdv: Jenő