[Csaladtortenet 2] !! digitalizáljuk a világ temetőit!

"H.Zsanett - családfa" hzsanett.csaladfa at gmail.com
2014. Május. 26., H, 01:56:19 CEST

Kedves Lista!
Megtörtént az ELSŐ tapasztalatszerzésem sírkő-fotózás terén. Megosztanám.

Az okostelefonos alkalmazás tényleg vonzó alternatíva,  a sok külföldi
önkéntes segítségével feldolgozhatja a lefotózott fejfát, sírkövet... DE!
ezt nem kishazánk elhanyagolt, szervezetlen és zsúfolt temetőire
találták ki! Városi, gondosan karbantartott, széles közökkel rendelkező
temetőben sokkal használhatóbbnak érzem.
A nagyon sűrű elhelyezkedés miatt pedig a GPS pontossága bőven hagy
kívánnivalót maga után.
Negyed óra próbálkozás után feladtam és maradtam a manuális fotózásnál!
A fentiekhez hozzátenném, hogy kicsi falvak kis temetőit céloztam meg
(bár városnak van titulálva) és fogom a jövőben is.

Olvasgatva a felhívásokat a sírok megszüntetésével kapcsolatban el
kellett azon gondolkoznom, hogy nem okosabb ötlet magát a
sírbolt-könyvet lefotózni (digitalizálni)? Ha ez bevett gyakorlat, akkor
18. századvégi sírfeliratokat megtalálni elég kevés esély van.
 Ezt esetleg várhatjuk Magyarországon a közeljövőben, hogy valamilyen
szinten, irányítva megteszik? Állami, vagy vallási intézményekre
gondolok itt. Egyáltalán magánemberként lehetséges ezt kikérni, ha nem
konkrét személyt keresek, hanem az egészet szándékozom megörökíteni?

H. Zsanett