[Csaladtortenet 2] Drexler és német betelepítések

Beus beusmarie at gmail.com
2014. Nov. 4., K, 21:05:51 CET

Drexler minden német betelepítés után érdeklődőnek - így egyben válaszolok
a kérdéseitekre.
1. Hétfőnként tudok csak bemenni a veszprémi levéltárba. A németajkú
települések anyakönyveit nézem, de célirányosan, azaz: a halottit,
házasságit rendesen, a születésinél csak leellenőrzöm a FS-beli adatokat.

2. Igen, találkoztam a LINK családnévvel, ha jól emlékszem, Zircen.

3. A ciszterek anyagát cédulákra "indexelték", valahogy úgy képzeljétek,
mint az Illésy cédula gyűjteményt. Amikor kiugrik már a szemem a
mikrofilmtől, akkor átváltok a cédulákra, s elkezdtem gépbe írni. Ezek
gazdasági elszámolások, viszont amikor belenéztem pl Olaszfalu 1840. évi
személyi állományába, megtaláltam ükapámat, mivel ő apátsági alkalmazott
volt. Tervbe vettem, hogy a többi évet is megnézem. Ha sikerül, gépre is
vinném az egész indexet (iszonyú sok, s csak a levéltárban tudom csinálni),
akkor közkinccsé tenném.
Üdv: BBea

 Így néz ki:

  Zirci apátság régi gazdasági levéltára 1790-1880. VemL 3/1582 eng. Sz.
jelzet dátum tárgy  II. 948 1857 A csákányi bérlők feltételei  III.47 1802 A
csákányi jobbágyok hódoló levele az apáthoz  IV.30 1806 Drekszler Henrik és
fia Drekszler György zirci lakosok házátadási szerződése  IV.301 1840 Drexler
Ádám zirci pintér hagyatékának összeírása  IV.454 1839 Vízer Mihály és
Weibl Erzsébet zirci lakosok házassági szerződése  IV.48 1809 Ruszler
Károly zirci aranyozó házvásárlása az apátságtól  IV.83 1821 Vizer Jakab
takácsmester és Benis János molnármester zirci lakosok ház adásvételi
szerződése  IV.879 1807 A zirci, olaszfalui, eplényi és akli gazdaság
határaiban elhelyezett vadásztáblák  V.111 1851 Az olaszfalui gazdaság
1851.évi számadása   V.123 1804 Erdészeti javaslat a fakitermelésre  V.124
1808 Erdőrendezési tervezet  V.125. 1809 Erdészeti jelentés és javaslat a
zirci erdészet működését illetően  V.127 1809 Tamati Ferenc főerdész
észrevételei a zirci erdőkezeléssel kapcsolatban  V.128-tól 1809-től A
zirci erdészet eplényi kerületének ölfaszámadása  V.13 1844 A zirci uralom
személyi állománya 1844  V.137-től 1819-től A zirci erdészet olaszfalui
kerületének ölfaszámadása  V.14 1809 A zirci uralom fakitermelése  V.417
1820 A zirci apátsági erdészet olaszfalui kerületének fautalványozási
naplója  V.421/0 1821 A zirci apátsági erdészet olaszfalui kerületének
fautalványozási naplója