[Csaladtortenet 2] Mormon rekordok lekérdezése, kezelése

Erzsebet Balogh sajkod53 at gmail.com
2014. Nov. 5., Sze, 12:17:37 CET

Tisztelt Listatársak!

Kérem azokat, akik hasonló problémákat próbáltak sikeresen megoldani, írják
meg a tapasztalatokat.

1. Sok esetben nem elegendők számomra a wildcard keresések, mert a nevek
sokkal jobban el vannak torzítva, mint gondolná az ember. Ezért hasznosnak
találtam néha pl. egy egész falu adatait kigyűjteni, átvarázsolni excelbe,
majd ott különböző szűrésekkel, többféle rendezéssel újra megnézni az
egyezéseket.

2. Nem találtam semmi jobb módszert, mint 75-re állítani a találatok
számát, kijelölni egérrel az összes rekordot, majd paste special
(irányított beillesztés)/Unicode szöveg módban beilleszteni a rekordokat
egy excel munkafüzetbe. Tud valaki „haladóbb” módszert? Esetleg egyszerre
több rekordhoz hozzá lehet jutni valahogy? Nem lehet ezt az adatbázist
valahogy máshogy lekérdezni?

3. Az irányított beillesztéssel létrejött excel munkafüzetben még nagyon
sok munka van a rekordokkal, mire használható táblázat lesz az egészből, de
ezt megpróbálom excel makrókkal gyorsítani. Pl. dátumok szétszedése, nevek
szétszedése vezetéknév, utónévre, standardizált keresztnevek külön mezőként
való beillesztése, stb.

Van valaki, aki hasonló utakon jár? Ha igen, kérem jelentkezzen, hátha
tudunk egymásnak segíteni.

Üdvözlettel:

Gaálné Balogh Erzsébet