[Csaladtortenet 2] Drexler házátadás

Krisztián Skoumal skoumi.gen at gmail.com
2014. Nov. 9., V, 19:50:43 CET

Kedves Zoltán,

sajnos ezek a segédletek a szabványírásra vonatkoznak, amivel, miután
mindenkinek saját írásképe alakul ki, szinte ki is lehet törölni... Persze,
segít valamennyit, nem vitás.
De sajnos ez olyan, mint amikor 8 éves keresztlányom próbálkozik olvasni a
felnőttek írását - több-kevesebb sikerrel. Mert ugye ő még az iskolában
tanult "szabvány"betűket és betűkapcsolásokat tanulja/tudja és ismeri... és
nem kell hogy a felnőtt rondán írjon, elég ha nem, vagy nem úgy hajlít,
kapcsol betűket, máris szemforgatás és gondolkodás van, hogy vajon mi van
odaírva :D

Én még koromnál fogva épp beleestem az orosz tanulásba. A cirill betűket
szintén az iskolai szabványírással tanultuk - na most az oroszok pont más
betűképpel tanulják ezt és torzul az el, mikor kialakul a saját írásképe az
embernek. Így hiába tanultam, csak küzdelmek árán tudom elolvasni (a
megértést meg inkább hagyjuk :D ) az oroszok által írt folyóírást (is, meg
a régi német folyóírást is :-) )...

Üdv
Krisztián