[Csaladtortenet 2] Latin és irattári segítség kérés

Gelei Judit gelei.judit at gmail.com
2014. Nov. 9., V, 20:01:43 CET

​E​
z Gelei
​ Benedek​
sajátkezű írása lehet?

Találtam az interneten egy kis latin irományt Gelei Benedekrről.

Csatolom a linkeket az üzenethez:
http://iaa.bibl.u-szeged.hu/index.php?page=browse&entry_id=10446

http://iaa.bibl.u-szeged.hu/pictures/larges/20140117153712_22993.jpg

[image: image]
<http://iaa.bibl.u-szeged.hu/pictures/larges/20140117153712_22993.jpg>

<http://iaa.bibl.u-szeged.hu/pictures/larges/20140117153712_22993.jpg>

Vizualizare pe iaa.bibl.u-szeg...
<http://iaa.bibl.u-szeged.hu/pictures/larges/20140117153712_22993.jpg>
Examinare după Yahoo

​​Nem vagyok nagyon biztos a latin nyelvben, de semmi különös: van egy
jelmondat meg egy Tacitus idézet, van egy titulus: a germán/német egyetemi
anatómiai csoport képviselője/prokurátora a teológia/filozófia/orvosi
egyetemen.

Inclytae nat/ionis/ Germ/anicae/ Theol/ogiae/, Phil/osophiae/ et
Med/icinae/ Procurator et Consiliarius Anatomicus, Dátum: 1641. 02. 24.

És van az aláírása: Benedictus Arcosinus (Árkosi Gelei, Benedek)
Transylvano Ungarus (erdélyi magyar)

Ezt már hivatkozásban régebben tudtuk, de nagyon szép az írása
​ (ha valóban az övé)​
és megadja, hogy a  jegyzetfüzet Bázelben van és több éven át tartó
feljegyzések vannak benne.

Vajon a magyarázatul megadott hivatkozások hol lelhetőek fel?

Judit

​