[Csaladtortenet 2] Mormon adatok kezelése

Erzsebet Balogh sajkod53 at gmail.com
2014. Nov. 10., H, 21:05:39 CET

Kedves Judit, kedves Listatársak!

Judit kért segítséget nevek kezeléséhez. Mivel ez esetleg több embert
érdekelhet, elküldöm azokat a segédtáblázatokat, amiket én használok.
*Nincsenek
még tökéletesre tesztelve, ill. nincsenek levédve elrontás ellen.*

Ezért javasolt felhasználás előtt az eredeti változatokat elmenteni (mind a
küldött file-okból, mind pedig a feldolgozandó adatokból).

1. Név-szétválasztás.xls

A szétválasztandó neveket a B2 cellától kell beszúrni.
Az eredmények a P,Q,R,S oszlopokba kerülnek.
A T,U,V,W oszlopba kerülnek a nevek standardizált változatai, melyket a
"Szótár" fülröl azonosítok. A standard nevek használata azért lehet
előnyös, mert így pl. a Cath., Catherine, Katalin néven bejegyzett rekordok
egységesen rendeződnek. Ha egy névváltozat nincs a szótárban, akkor a
standard forma megegyezik az eredeti bejegyzéssel.

A táblázat max. 4 részből álló, szóközökkel elválsztott neveket tud
szétszedni. A mező utolsó eleméről feltételezi, hogy az a vezetéknév -
kivéve, ha csak egy elemű a név, mert akkor keresztnévnek veszi (leginkább
az anyákat azonosították régebben csak keresztnévvel).

A többi oszlopot (el vannak rejtve) nem szabad felülírni.

A "Szótár" munkalapon beírhatjuk, mely névváltozatokat szeretnénk egy
standard megjelenítésű formára cserélni. Az "A" oszlopban vannak a
variációk, a "B" oszlopban a standard változatok. Meghagytam az általam
használt táblázatot, de ez a táblázat tetszés szerint átszerkeszthető.

2. macera1.xls

Ez egy v1. verzió.... Egyelőre csak magyar és szlovák keresztelési rekordok
kezelésére van felkészítve. (Baptism ill. principal típus).
Nem áll fejre a "Father"/"mother" típusú rekordoktól, de azokban más helyen
vannak az adatok, ott csak a rekord első nevét kezeli.

Az "Input" fülre be kell illeszteni a mormonoktól letöltött 75 rekordot
tartalmazó a teljes munkalapot. ( Jobb felső sarokkal kijelölni a mormonok
munkalapját, CTRL+ insert, Input fülön A1 cellára ráállni, SHIFT + insert ).
(A mormonok "fejléc" sorait benne kell hagyni !). Ellenőrzés: Az első
"igazi" adat a B7 cellába kerül.

CTRL + q   billentyűparanccsal indul a makró.
Az "Output" fülön megjelennek a szétszedett rekordok. A nevek
szétszedésénél a fenti szabályokat alkalmaztam, de ebbe a táblázatba nem
illesztettem be a standard nevek oszlopait, mert túl sok lett volna az
oszlop. A helység mezőben max. 4 db, vesszővel és szóközzel elválasztott
elemre készültem fel.

A képletek 200 sorig működnek (ha valakinek több rekordot sikerülne
kinyernie a mormonoktól). A többi munkalapot nem szabad módosítani.
Az output munkalapról ki lehet másolni az elkészült rekordokat, majd
a következő "adag" rekord bemásolása után újra lehet indítani a makrót.

Excel 2013 verzióval dolgoztam, a többi verzióval való kompatibilitást nem
ellenőriztem. A makrók használatát engedélyezni kell.

Judit !
Ha nem boldugulnál a táblázatokkal, akkor próbálok segíteni (bár leginkább
csak hétvégéken érek rá ilyesmivel foglalkozni).

Üdvözlettel:

Gaálné BAlogh Erzsébet