[Csaladtortenet 2] uradalmi erdészek

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2014. Nov. 11., K, 10:54:19 CET

Kedves Rita!

Ha Kismartonban érintett vagy, leírom amit még tudok róla. Esterházy Miklós
herceg, az ország leggazdagabb földesura, 1806-ban a Sopron megyei
Kismartonban hozott létre erdészeti iskolát.Az általa kiválasztott
hallgatók az erdészeti tudomány és a vadászattan minden részletében a
legmagasabb  kiképzést kapták. Mindössze 15 hallgatót képeztek ki - közülük
ötnek a cseh nyelvet is el kellett sajátítani -, ezek azonban mindennel
rendelkeztek, ami jó és drága volt, teljes ellátásban részesültek.

Üdv.
A Éva