[Csaladtortenet 2] Ószláv írás (Papp Judit)

Jutka papp.judit1 at gmail.com
2014. Nov. 15., Szo, 21:52:43 CET

Sziasztok!

Mindenkinek nagyon köszönöm a válaszokat és a jó tanácsokat!

Az általam kutatott települések Biri, Bököny, Érpatak és Újfehértó mind
Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében vannak. A család nagy része itteni őslakos
és magyar nemzetiségűek.
Egyedül az apai ükszüleim származnak a Felvidéki Sáros megyei Szemesről,
ami ma Semetkovce. Vannak fent a Family search-ön görög kat. anyakönyvek
onnan, le is mentettem őket de elég csúnyán vannak írva, eddig még semmire
nem mentem velük.
Remélem hogy legalább a magyar településeken magyar nyelven írták a cirill
betűs szövegeket. A szlovák településeknél ebben már nem vagyok biztos.

Pár éve a Szabolcs Megyei Görög kat. Levéltárban láttam újfehértói
anyakönyvet kb az 1820/30as évekből és ott már táblázatos formában írtak.
Bár nem tudtam kiolvasni, de reménykedem benne, hogy inkább ilyenekkel
fogok találkozni és nem folyóírással. Az ottani levéltáros hölgy sem tudott
segíteni, de megkérdezem hátha ő ismer olyan papot aki tudna.

Szóval kinyomtatom a kapott ABC-t, beszerzek egy szótárt, felkötöm a gatyám
és nekiesek a házi feladatomnak. :)

Jó hétvégét mindenkinek!
Jutka