[Csaladtortenet 2] Ószláv írás (Papp Judit)

dr Zana János Janos.Zana at t-online.hu
2014. Nov. 15., Szo, 22:02:57 CET

2014.11.15. 21:52 keltezéssel, Jutka írta:
> Remélem hogy legalább a magyar településeken magyar nyelven írták a cirill
> betűs szövegeket. A szlovák településeknél ebben már nem vagyok biztos.

Azt a központi hatalom írja elő, hogy milyen nyelven kell vezetni az
anyakönyveket. A Habsburg birodalomban kezdetben latinul, később
németül. Valószínűnek tartom, hogy a Kiegyezés utáni magyar területeken
magyarul. Ettől függetlenül a saját családommal kapcsolatban találtam
olyan bejegyzést a Mormonoknál, amelynél a névben egy huszita betű is
található. Hozzáteszem: az átírásnál és a digitalizálásnál a kódoló
személy ismereteitől is függ, hogy milyen írásjel kerül (például) egy
huszita karakter helyére.
Üdv, János