[Csaladtortenet 2] Nevek, becenevek

Karancsiné B. Judit karancsi9083 at hotmail.com
2014. Nov. 19., Sze, 13:00:46 CET

Kedves Lista,

úgy látom, hogy nem fogalmaztam meg egyértelműen a kérdésemet, elnézést.
Tudom, hogy pl. a Janka és a Johanna ma már két külön név, mindkettőre van példa a saját családfámban is.
A kérdésem arra irányult, hogy ha egymás mellé teszem a személy születési, házassági és halotti anyakönyveinek bejegyzését, akkor Jankaként, hol Johannaként van regisztrálva hivatalosan.
Nekem is csak akkor tűnik ez fel, amikor a szülők neve ill. a gyerekek születési éve alapján sorba rakatom az adatokat, nyilvánvaló, hogy pl. ugyanabban az évben / hónapban/ napon nem született egy Benő és egy Benjámin nevű gyereke a párnak (persze nem 100%, főleg, ha nem látom az eredeti bejegyzést, mert 1895 előtti és interneten kutakodom), főleg hogy utána az egyikről semmi info nincs, a halottiban sem.
Ha mindhárom info rendelkezésre áll, akkor a többet használt néven mentsem? És a megjegyzésben a másik keresztnév.
Ha csak kettő és mindegyiken más van?
Olyan ősökről van szó, akikre már nem emlékszünk, nem lehet tudni, hogy végülis ő hogyan használta a nevét.

üdv
JUDIT