[Csaladtortenet 2] Domavölgy

Bíró Márta mobima1 at gmail.com
2014. Nov. 24., H, 23:10:46 CET

Nagyon köszönöm mindenkinek, aki Domavölgy megtalálásában segítségemre volt.
Ezzel a kutatással kapcsolatban lenne még egy kérdésem. 1900 körül hány
évesen lehetett beiratkozni egy (katolikus) tamítóképzőbe ? Egyáltalán
volt-e valamilyen megkötés ?
Egyik ősömről birtokomban van egy tabló, amin semmi fejléc csak az iskola
épületének korabeli fotója. Próbáltam a neten keresgélni az ott szereplő
tanárok után, de nem lettem sokkal okosabb. Ilyen tanárok voltak,(1900
körül) hátha más családnál is előfordult már: Lenhardt Károly, Sztankovics
Alajos, Sztankovics János, Bergmann József, Bakos Kálmán, Lovász Ferenc
(papi egyenruhában).  Az osztályba járt Neumann Jónás, aki a családi fáma
szerint Neumann János matematikus rokona volt. Miután az ősöm Nagyszombaton
született 1880-ban, elsősorban a Felvidéken kutakodtam, de eddig
eredménytelenül.
Márta