[Csaladtortenet 2] heraldika az egyik mániám

Tamás Solymosi solymitomi at gmail.com
2014. Okt. 9., Cs, 11:58:41 CEST

Tisztelt Levelezőtársak!

Azért írok erre a listára, mert bízom abban, hogy itt többen vannak
Erdélyből.

Nem szoktam megnézni általában az útiterveket, melyek jönnek a különböző
utazási irodáktól, de ma megtettem.
Úgy tűnik jól tettem, mert ahogy írják, Kolozsvárott a Farkas utcai
református templomban van egy címergyűjtemény.
Mivel én igencsak érdeklődöm a heraldika iránt, szeretném megtudni a
Kolozsvár környékén élőktől a címergyűjteménnyel kapcsolatban a
következőket:

0. Hány darab címer van ebben a gyűjteményben? 10-es nagyságrend, 100-as,
netán 1000-es?

1. Nyilvános-e ez a címergyűjtemény? (gondolom igen, különben nem
mutogatnák senkinek)

2. Le is lehet a címereket fotózni? Akár pl a wikipedián közzé is lehet(ne)
tenni a címereket? Van-e ennek bármilyen jogdíj következménye?

3. Lehet tudni mindegyikről, hogy melyik család címere?

4. Meg lehet-e tudni a családokról akár a Nagy Ivánból, akár a Kempelenből,
vagy talán a Pálmayból, hogy ki volt az egyes családokban a nemességszerző?

5. Az már egy külön kutatás, de élnek-e még a családokból leszármazottak?
(Itt érdemes megfontolni a leányágyi leszármazást is, hátha a hölgyek
eltették gondosan a fontos iratokat.)

Csak zárásul: a fakazettás mennyezeti motívumok is érdekelnének. Ami a
legjobban tetszik nekem, hogy ha 1-1 kis falusi templomban úgy vannak a
kazetták a mennyezeten, hogy olyan sokfélék, hogy 2 azonos nincsen közöttük.

Minden válaszra nyitott vagyok!

Tamás