[Csaladtortenet 2] Földhivatali ingatlan nyilvántartás

Peppi peppi004 at gmail.com
2014. Okt. 10., P, 02:39:33 CEST

A következő iratok vannak meg a Levéltárban:

Budai telekjegyzőkönyvek és telekkönyvi betétek 1871-1921

Óbudai telekjegyzőkönyvek és telekkönyvi betétek 1875-1921

Pesti telekkönyvi betétek 1878-1926 és segédkönyveik

Újpest (1883-1950) és Rákospalota (1885-1934) telekkönyvi betétei

az 1920-as évektől 1972/73-ig vezetett Duna-balparti, Duna-jobbparti és
peremkerületi telekkönyvi betétek (úgynevezett ősbetétek és az 1960/70-es
években újraszerkesztett betétek) és irattári segédleteik, valamint az
ingatlan-nyilvántartás szerkesztésekor készült tulajdoni lap tervezetek;

az átadott betétek telekkönyvi alapiratai 1961-1972-ig, valamint ezek
irattári segédletei.
1973-tól vezetett papíralapú tulajdoni lapok.

Ami számomra furcsa, hogy a tulajdoni lapok bejegyzéseinek és az ezzel 1972
előtt egyenértékű telekkönyvi betétek bejegyzéseinek alapjául szolgáló
iratok 1961. előtti időszakból nincsenek meg.
Ha az ingatlanokra vonatkozó szerződésekre vagy kíváncsi, akkor érdemes még
a levéltárban lévő, régi közjegyzői iratokat is megnézni.
A folyó ügyek, és az előző 2 év eljárásainak az iratai, valamint koruktól
függetlenül a társasházi alapító okiratok a földhivatal "átmeneti"
irattárában vannak, úgy tudom, és a földhivatalnak van külön irattára
amelyben néhány további év vagy talán évtized iratait  őrzik, mielőtt
leadnák a közlevéltárnak. Hogy ez hány év, mármint amíg a földhivatal
tartja meg az iratokat, sajnos nem tudom fejből.

Jó keresgélést, üdvözlettel:
Csontos Péter