[Csaladtortenet 2] Település családkönyve

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2014. Okt. 10., P, 11:04:34 CEST

Tisztelt Macse Vezetőség, Kedves Lista!

Sallainé Sz. Zsuzsanna kérése ismét rávilágít annak szükségességére, hogy a
honlapon helyet kellene biztosítani egy olyan ismertetőnek, ami rögzíti a
településkönyvekkel szemben elvárható minimum feltételeket, összeállításuk
lehetséges stratégiáit, bemutatja a már elkészült családkönyvek (akár a
honlapról is letölthető) programjait (ahány könyv annyiféle szerkesztési
megoldás), ezek előnyeit-hátrányait, magának a családkönyv-műfajnak az
értelmét. Bár csak nagyon szűk az a réteg még a rendszeresen kutatók között
is, akik ilyen könyv elkészítését vállalják, de munkájuk eredménye minden
más kutatási stratégiával sem pótolható eredményeket hoz, ezért fontos
lenne, hogy minél többen vállalják az ezzel járó nehézségeket. Ebben
bizonyára sokat segítene egy ilyen ismertető, mely nem pusztán a kezdeti
nehézségek legyűrésén segíthetne, de talán motiválná a bizonytalan
kutatókat, s hát a kutató is érezné, hogy nincs egyedül a gumiszobában!
Van pár olyan társunk, aki készített vagy jelenleg (is) készít ilyen
kiadványt, van tehát tapasztalat, melyet át lehet adni! (Kérdés, hogy az
általam javasolt "protokoll" híján ki mennyire képes vagy hajlandó
egyenként és időről időre ismét veszkölődni az újoncok bajaival!)

Az Akuff elnöke az ötletet támogatta a legutóbbi kalocsai Kutatók
Éjszakáján, de az akuff honlap sajnos közel sem olyan izmos, mint a Macse.

Ahogy dagadnak a honlapon az egyes projektek adatbázisai, úgy válik a Macse
egyre inkább kikerülhetetlen tényezővé a honi családkutatásban. Ezzel az
ötlettel tovább lehetne színesíteni a kínálatot.

Én - ha a "Hajrá Gyuri"-nál több biztatást kapok a Vezetőségtől, támogatást
a tapasztalattal rendelkezőktől és viszonylag kevés ellenvéleményt a más
projektekben érdekeltektől -, akkor készséggel megpróbálkozok egy rövid
ismertető megírásával - ha már egyszer senki sem olvasta a Matrikulában e
tárgyban megjelent "Quo vadis családfakutatás" c. cikkemet.

Nos, mit szóltok?
üdv:
gy.