[Csaladtortenet 2] Település családkönyve

Klára Magyari klara.magyari at gmail.com
2014. Okt. 12., V, 08:51:32 CEST

Kedves Zsuzsa!

Könyv formátummá alakításban nincs tapasztalatom, de azt el tudom mondani,
hogy én hogyan csináltam a saját település feldolgozásomat.

Tulajdonképpen ez is olyan mint az indexelés, csak nem Excel táblázatba
írjuk a neveket, hanem a családfa készítő programba. Éppen ezért egy kicsit
lassabban lehet vele haladni. Nem mértem az időt, de kb. 4-5 hónap alatt
végeztem a feldolgozással, persze ez attól is függ mekkora a település,
mikortól vannak meg az anyakönyvek és mennyi szabadidőd van. Én először a
házassági anyakönyvi adatokat írtam be a programba, mert már ebből összeáll
egy komplett családfa, ezután a keresztelési és végül a halotti adatok
következtek. Javaslom, hogy minden adatot vezess fel, például a házszámokat
is, mert sokszor elég nehéz beazonosítani a személyeket, és minden adatot
úgy írjál be a programba, hogy arra később könnyen rá tudjál keresni a
szűrők használatával. Számomra az okozta a legnagyobb fejtörést, hogy mit
csináljak abban az esetben, amikor különbözőképpen írják a neveket. Végül
is amellett döntöttem, hogy eleinte beírtam minden formát, később
kiválasztottam a legtöbbször használtat és csak a megjegyzésben szerepel az
anyakönyvbe beírt forma (szerencsére nem sok ilyen volt). Ha elírtak egy
nevet, például Julianna helyett Zsuzsannát írtak, ebben az esetben is
megjegyzésként beírom mi szerepel az anyakönyvben. Egy egész település
feldolgozása azért is hasznos, mert sokszor csak így lehet továbbjutni, ha
elakadsz a kutatásban,  Az FTM 2014-et nem ismerem, de célszerű olyan
programot használni, amiben könnyedén tudod a személyeket leválasztani,
illetve hozzákapcsolni más családokhoz. Abban a programban amit én
használok, meg lehet nézni, hogy két, találomra kiválasztott személy hogyan
kapcsolódik egymáshoz. Én ezt tartom a legizgalmasabb "játéknak". Miután
elkészültem a feldolgozással, kiderült, hogy a falunak kb. 70%-a valamilyen
formában kapcsolódik egymáshoz. Mindenki valakinek a valakije :)

A munkámat én feltöltöttem a MACSE családfa oldalra, Háromszéki családfák
néven megtalálod. Csinálok egy másik települést is (Alcsíki családfák), de
ezzel még nem készültem el.

Üdv,
Klári

2014. október 10. 18:06 Sallainé Szuda Zsuzsanna írta, <szudazs at freemail.hu>