[Csaladtortenet 2] I.világháborús emlékművek

Kurucsai Pál kurucsai at gmail.com
2014. Sze. 5., P, 15:21:40 CEST

Kedves Lista!

Évának adott válaszokat azzal a feltevéssel egészíteném ki, hogy az
anyakönyvekbe bejegyzett, de az emlékműre fel nem vésett nevek közötti
eltérésnek két oka lehetséges:
1. Nem a születési helyéről (anyakönyvezés helye) vonult be az elesett. A
behíváskor már nem a szülőfalujában élt.
2. A hősi halott családja elköltözött, esetleg kihalt, mire kidobolták a
faluban a nevek összegyűjtését.

Engem is foglalkoztat ez a téma, ezért különösen örülnék, ha lenne valaki,
aki reflektálna ezekre a felvetésekre.

Amikor Bácsbokod emlékművét állították, 90pár hősi halottat írtak össze.
Pár évvel később minden hősi halottnak gesztenyefát ültettek a temetőben,
összesen 110-et. Én jelenleg 149 hőst tartok számon, akik ebben a faluban
születtek.

Üdv,
Pali