[Csaladtortenet 2] főrangú családok kihalása

Beus beusmarie at gmail.com
2015. Ápr. 1., Sze, 09:53:07 CEST

Írtam már többször is: Nagyapám mondta: azért vette el a sváb származású
nagyanyámat, mert kellett a vérfrissítés. Akkor ezt nem értettem, most
viszont már igen:)
Mielőtt teljesen "leírnátok" bennünket, "beltenyészeti leszármazottakat"
azért azt hadd mondjam: nem csak a hibás gének öröklődnek ám, hanem az
ilyen-olyan tehetséget hordozók is. Berzsenyi családjáról írja Czeizel: (s
Berzsenyivel egy tőről fakadok) a belterjesség következménye:
gyermektelenség, túlsúly, magas vérnyomás és melankólia (mondanám:
depresszióra való hajlam) Ebből egyedül a túlsúly nem volt jellemző az
ősökre, bár azért előfordult. Viszont talán a melankólia adalékaként -
túlérzékenység? - be-berobbantak valamilyen művészeti ágba több-kevesebb
sikerrel, tehetséggel.Valamit valamiért? Kutatásaim során rájöttem: akit
200 évvel ezelőtt kicsit dilisnek tartottak, annak a viselkedése ma
teljesen elfogadott lenne.Üdv: BBea