[Csaladtortenet 2] főrangú családok kihalása

c.h.baiersdorf c.h.baiersdorf at t-online.de
2015. Ápr. 1., Sze, 10:54:11 CEST

Nem csak nemesekre vonatkozik a rokonházasság, ill. "beltenyészet"!
Elszigetelt községekre, vidékekre, népcsoportokra.
Mindenféle zártabb közösségre.
Zsidókra is, például.

    "A helyzet tisztázása céljából meg kell említeni, hogy minden
    népcsoport beltenyészet bizonyos mértékig. A házasságok helyi
    események, a párválasztás hatósugara ritkán nagy kiterjedésű. Ez
    irányban hatnak a földrajzi és társadalmi korlátok, valamint a
    szokások, de ha valaki kalandos módon messzebbről hoz is párt,
    minthogy mindenkinek két szülője van és négy nagyszülője, és ezeknek
    is két-két szülője van, az átfedés hamarosan bekövetkezik
    (számítások szerint minden ma élő emberre kb. 15 valaha élt másik
    jut csupán"

Idézet forrása:
http://hu.wikipedia.org/wiki/H%C3%A1zass%C3%A1g#Rokonh.C3.A1zass.C3.A1g

Üdv.