[Csaladtortenet 2] főrangú családok kihalása

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2015. Ápr. 1., Sze, 11:24:42 CEST

ebből a szempontból - mármint a vérfrissítés - minden ki-, be- és
áttelepítés, gazdasági és politikai menekültáradat, interurbán- és
internacoionális munka- és egyetemi kapcsolatok (áldott Erasmus program és
társai), a 20. század második felétől olcsóvá, így tömegessé váló utazási
lehetőségek, az elöregedő társadalmakba a túlnépesedettekből érkezők özöne,
az etikátlan lombikprogramok, mindenféle regionális vagy internacionális
tömegrendezvények (olimpia, labdarúgó VB, kulturális és szórakoztató
fesztiválok, stb.), a gyermekáldással végződő nemi erőszakok, stb., stb.,
mind mind áldás a génállomány frissülése szempontjából, hurrá! És persze
ennek nyomán új kihívások generálódnak a családkutatók előtt. Pl. életre
szóló feladat lehet egy közép-európai kutatónak, ha a lánya teszem azt egy
zambézi férfitől származó gyermeke apai vonalát kívánja felderíteni (persze
itt állhatna ezer, számunkra nehezen érthető,  vagy idegen kultúra
példája). Szerencsére tehát e szempontból hálával gondolhatunk a 20.
századi kataklizmákra, történelmi felfordulásokra, adott feladatot
bőven....
gy