[Csaladtortenet 2] Fw: főrangú családok kihalása

Kiss Zoltán kiss.zltn at gmail.com
2015. Ápr. 2., Cs, 10:07:14 CEST

Tisztelt Kutatótársak!

Kicsit ugyan eltértünk a főnemesi családok rokonházasságaitól, de jól is
van ez így, hiszen a jelenséget tárgyaljuk ki, amely sok hasonló példát hoz
elő.
Én a Pest környéki sváb falvak anyakönyveit kutatom és itt is megfigyelhető
a rokonházasság kérdése. Ezek a falvak is zárt közösséget alkottak,
megtetézve azzal, hogy a nyelvi és származási korlátok miatt nem házasodtak
magyarokkal. Az első időkben Csak Dunaharasztin volt templom, a környékbeli
falvak (Taksony, Soroksár....) lakosai ide jártak misére. Természetesen a
közösségi alkalmak is egymás között zajlottak. Egy nyelv, egy vallás, egy
kultúra. A távolabbi német falvak pedig nagyrészt ezekből a falvakból
történt kirajzás és újratelepítés is a mindenki rokona a másiknak képet.
Vecsés, Ceglédbercel, Újhartyán lakosai is rokonai az előzőeknek. Érdekes,
hogy a betelepítés idején is egy körzetből, egy faluból érkeztek sokan,
 akár már németföldön is  földik, rokonok voltak.
Sok kedves, családját ezen a területen kutatót ismertem meg itt is az
intrneten keresztül, akivel együtt tártuk fel az anyakönyvek adatait. Még
nem találkoztam olyannal, akivel ne lettem volna valamilyen fokon rokon, ne
lenne akár sok közös ősünk.

Tisztelettel: Kiss Zoltán