[Csaladtortenet 2] Fwd: Gergely vs. György

Csicsely Mariann csicsely.mariann at upcmail.hu
2015. Ápr. 2., Cs, 17:06:35 CEST

Kedves János!

Nálunk ugyanez a helyzet. Gergely nevű ősömet több "hivatalos" irat
György-ként említi. Bár ref. vallású volt, de az armális latinul íródott.
Onnan fordíthatták-ferdíthették Györgyre.  Nem kevés időmbe telt, amíg
sikerült megfejtenem, melyik neve is az igazi, s hogy valójában e két név
alatt ugyanaz a személy rejtőzik.
Ha most még belegondolok abba, hogy pld. nemesség igazolásoknál hány és hány
különböző eredetű papírral, oda-vissza fordítással igazolhattak, akkor nem
is csodálkozhatunk.

Üdv.
Mariann