[Csaladtortenet 2] Szlovák női név

Gelei Judit gelei.judit at gmail.com
2015. Ápr. 19., V, 13:30:46 CEST

Kedves Miklós!

A blaga/blazs szónak a szláv nyelvekben a szentség, dicsőség, köszönet tő
körül van az értelme: lásd a Vörös téri templom neve: Vaszilij Blazsennij
(szent Vazul) temploma.
De jelentette a szent betegséget (bolond, nyavalyatörős) is: lásd a Borisz
Godunov opera bolondja, aki egyedül meri/merheti megmondani Borisznak, hogy
az általa elkövetett gyilkosságot nem lehet megbocsátani.

Innen ered Balázs nevünk is, a Blazsek pedig leginkább kicsinyítő forma.

Üdv. Judit