[Csaladtortenet 2] Szlovák női név

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2015. Ápr. 19., V, 15:31:54 CEST

Kedves Miklós!

Férjem családfáján szerepel egy  Blasek Anna, akit 1774.12.17-én
kereszteltek Kecskéden. Az anyakönyv szerint szülei: Blassek  József és
Katalin, akik az Oroszlányhoz tartozó Mintszenten laktak / ma
Mindszentpuszta /. Keresztszülők voltak Wilsch Antal és Kelner Margit.
Ugyanezen házaspárnak 1772-ben is született egy gyermeke, itt az apa nevét
Blazsek Józsefnek írták. Keresztszülők voltak Schmajdl Ferenc és felesége.
Blasek Katalin Entz Bernárd felesége lett, Környén hunyt el 1810-ben. Ekkor
Blaschek néven szerepel az anyakönyvben.

Ez a vidék az Esterházy uradalom része volt. Elképzelhető, hogy az apa
vadász, vagy erdész foglalkozású lehetett , erre utalhat lakóhelyük.
Esterházy gróf előszeretettel alkalmazott birtokán cseh és szlovák
származású németül beszélő vadászokat és erdészeket. Persze az apa esetében
 ez részemről  csak feltételezés, kutatásom a foglalkozására nem terjedt
ki.
Környén népes Entz család élt és él, valamennyien német származásúak.
Csákvár, Kecskéd, Majk, Környe... nincs távolság.

Még annyit tennék hozzá, hogy Oroszlány, Majk  és környéke katolikusai
abban az időben a kecskédi plébániához tartoztak.

Talán tudtam valamennyit segíteni.

Üdv.
A Éva