[Csaladtortenet 2] kérdés Ausztriából Sopron, Kópháza, Harka vonatkozásában

István Verner verneristvan1 at gmail.com
2015. Ápr. 22., Sze, 08:36:04 CEST

Kedves Mindenki!

Egy problémával kerestek meg Ausztriából. Ide másolnám a levelet, és
csatolnék hozzá fordítást is.

"Sehr geehrte Forscherkollegen,

hat jemand von Ihnen die Namen
Bernhard Nemeth und Susanna Spanraft
in seinen Forschungsergebnissen?

Bernhard Nemeth war 26 Jahre alt, ledig und Fleischhacker in Kophaza,
als er am 7.2.1796 in der Pfarre Sopron-St. Michael die
Susanna Spanraft, ebenso 26 Jahre alt und ledig aus Sopron ehelichte.

Das Paar hatte dann in Harkau folgende Kinder:
* 17.8.1796 Maria Barbara (+ 22.8.1796)
* 17.9.1797 Johann (oo 1.11.1832 mit Josefa Wirth in Harkau)
* 27.2.1799 Josef (oo 11.2.1822 mit Elisabeth Wagner, lebten dann in
Forchtenstein)
* 13.1.1803 Theresia (Kind mit Josef Ganszer// oo 24.10.1836 mit Josef
Rausch)
* 27.8.1808 Susanna
* 19.3.1813 Katharina (oo 7.6.1835 mit Martin Bornemann)
* ? Ignaz (+ 3.8.1826 mit 18 Jahren)

In den evangelischen Büchern hätte ich die Taufe einer Susanna Spanraft am
26.12.1772 gefunden  - aber die war evangelisch. Bei der Taufe der Kindern
werden beide Elternteile jedoch als katholisch bezeichnet....

Wäre es möglich, dass Susanna durch die Ehe mit ihrem Gatten Bernhard
katholisch wurde?
Leider stehen ich in meiner Forschung sowohl bei Bernardus Nemeth als auch
bei Susanna Spanraft an.
Selbst im Trauungsbuch finde ich keine weiterführenden Angaben zu Eltern
od. Geburtsort.

Ich würde mich freuen, wenn mir diesbezüglich jemand weiterhelfen könnte
und bedanke mich schon vorweg für Ihre Mühe.

Mit freundlichen Grüßen
Doris Prieler"

A fordítás:
Tisztelt kutatókollégák!

Szerepel valamelyikük kutatási eredményei között Németh Bernát és Spanraft
Zsuzsanna neve?

Németh Bernát 26 éves, nőtlen hentes, kópházi lakos 1796. 02. 07-én a
soproni Szt. Mihály plébánián feleségül vette Spanraft Zsuzsannát, szintén
26 éves soproni hajadont.
A párnak Harkán következő gyermekei születtek:
(Az adatokat nem másolom ide, elég nyilvánvalóak a német szövegben is.)

Az evangélikus anyakönyvekben találtam Spanraft Zsuzsanna kereszteléséről
bejegyzést 1772.12.26-án - de hát evangélikus. A gyerekek keresztelésénél
mindkét szülőt katolikusként nevezik meg.

Lehetséges lenne, hogy Zsuzsanna Bernáttal kötött házasságában katolikussá
lett?
Sajnos elakadtam Németh Bernát és Spanraft Zsuzsanna kutatásában is.
A születési anyakönyvekben sem találtam a szülőkre ill. a születési helyre
utaló további adatot.
Örülnék, ha valamelyikőjük segíteni tudna, előre is köszönve maradok
szívélyes üdvözlettel

Doris Prieler

Hát ennyi a levél.
üdv, István
--
Kutatott nevek:Barényi, Belosicz, Blankenfeld, Bleha, Bogáti, Breitengross,
Chotiborszky, Deák, Drahos, Germanecz, Gindert, Győrffy, Hegedűs, Krieger,