[Csaladtortenet 2] (nincs tárgy)

Szabó Előd szaeltan at gmail.com
2015. Dec. 30., Sze, 14:54:16 CET

Kedves Kristóf!

Bizonyítani nem tudom, de "áthallás" biztosan van a nevek közt.
Pl. egy zsarolyáni Sámély Gusztáv Ágostonként van anyakönyvezve.
Hangtanilag (nem vagyok nyelvész, csak műkedvelő)
áGoSToN meg is felel a GuSZTáv-nak.
Sokszor a becézések és azok torzulásai, fordításai is bekavarnak.
Mint ahogy az euG-éN eleje HUGÓ a vége pedig JENŐvé válhatott akár - tévedésből is - magyarul.
De belátom, a Jenő az igazi! :)

Az ideézett néveredeztetés sem biztos, hogy ellentmond ennek, ugyanis a latin/görög eredetű nevek ugyan úgy eljuthattak a germán nevek közé. (Indoeurópai) Csak látszólag jönnek két irányból.

Érdekesség: Móricz Zsigmond neje Eugénia: Janka volt
Egy ismerős Eugénia pedig: Jeni.

üdv: Előd