[Csaladtortenet 2] Megsemmisult magyar anyakonyvek

Hedvig Gaspar gasparhedi at hotmail.com
2015. Feb. 17., K, 05:39:48 CET

Kedves Szabolcs!

Én a magam részéről olyan esettel találkoztam, hogy Óbudán a levéltárban kerestem keresztelési adatokat a sárospataki református anyakönyvben kb. 1800 és 1835 között, és egy teljes filmezési szakasz hiányzott.  A filmezési napló szerint ott kellett volna legyen, de mégsem volt ott.  Láttam ezt a filmet a mormonoknál, és az ő példányukon ott volt a levéltárban hiányzó filmrész.  Magyarul mondva, a kérdéses filmrészt valahogyan elfelejtették átmásolni a levéltári példányra.  Én annyit tudtam megtenni, hogy a filmezési naplóba a hiányzó részhez tettem egy megjegyzést arról, hogy a hiányzó rész a mormonok példányán megtalálható (Hasonló esetben egy ilyen megjegyzésnek jómagam ugyanis nagyon örülnék).

Üdv:  Hédi