[Csaladtortenet 2] Első VH. veszteséglista őrvezető címzetes

Benke Zoltán benkez at t-online.hu
2015. Jan. 4., V, 17:52:30 CET

Kedves Jenő!

Egy pici kiegészítenivalóm lenne;

Európában rajtunk kivül még állítottak fel más nemzetek is Huszár
alakulatokat.
pl Poroszországban, Franciaországban és lengyeleknél is. Mindenhol magyarok
tevőlegesen részt vettek az elején benne. Szökdöstek át magyar katonák az
osztrák alakulatokból pl. a poroszokhoz stb.

Ulánus kérdés már egyszer volt a listán. Akkor is szóba jött a huszár
alakulat is.
Németek (Német Birodalom) 1914-ben 21 huszár ezredet állítottak fel!!
Wikipédia oldalán olvastam:
."Az első világháború kezdetén valamennyi német lovas lándzsával volt
felszerelve, a huszárok és vérteslovasok (cuirassierek) is, ezért a franciák
és britek mindet ulánusnak nevezték."

Talán innen a fogalom keveredés.......

Üdv
Zoli

UI:

A tegnapi levelek alapján végzett kutatás után módosítanom kell a katonai
szótárt,
hiszen számomra is csak most derült ki, hogy "katonáéknál" is volt a
"címzetes" rendfokozat.
Például "Gefreiter, Titular Korporal"=őrvezető, címzetes tizedes.(rövidítése
GefrTitKorp.)
Valaki tudja kapásból egy őrvezető hány emberért felelt?