[Csaladtortenet 2] Dattler családnév segítségkérés

Zsolt Dattler dattlerzsolt85 at gmail.com
2015. Jan. 5., H, 17:53:14 CET

Kedves Levelezőtársak!

Egy ideje már kotlok a dolgon, s most gondoltam, hogAz ely megosztom
Veletek is, hátha valakinek van valami frappáns ötlete.
Dattler ágon 6. generációs felmenőimet keresem, Hivatalos papírokon
megtaláltam, hogy az ős apa-anya Dattler János és Bauer Terézia. Alattuk,
már a gyerekeik is biztosan Nagykanizsáról származtak.
Bauer Teréziát meg is találtam a Familysearch-ön Nagykanizsai születéssel,
1810-ből, időben, helyben rendben van.

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:XXDL-1D4

Viszont, Dattler Jánost, megtaláltam "Daller Joannes "-ként, Nagykanizsai
születéssel, 1808-ban. Ami szintén időben, helyben jó lenne Bauer Terézia
és a gyerekeik mellé.

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:XK2K-XSH

A névelírás se lenne gond, mert volt, akit Tadler-ként, Fadler-ként
anyakönyveztek, majd másik iraton ismét Datler/Dattler néven futott.
Dattler János pontos születési helyéről nem tudok semmi pontosat, csak amit
az FS-en találtam.

Viszont ami miatt fennakadtam a dolgon, hogy a Nagykanizsai halotti
anyakönyvek közt megtaláltam Dattler Annát, aki Rohoncz-on született,
Dattler János Pfeifer Júlianna gyermekeként. A szülők is Rohoncz-on
születtek. Dattler Anna 1819-ben.

Még első verzióra el tudtam volna képzelni, hogy Dattler János Rohoncz-on
összeházasodott Pfeifer Júliával, ott megszületett Anna, majd átköltözött
Nagykanizsára, ott Bauer Teréziával házasodott és születtek a többiek. Csak
az a bökkenő, hogy János Anna születésénél 11 éves volt...

https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1942-23406-17616-80

Másik verzió, hogy, hogy 2 párhuzamos Dattler család van, egy időben, egy
helyen. Amit szintén kétlek, mert nem egy sűrűn névről van szó. S minden
más Nagykanizsai Dattler-t vissza tudtam vezetni Dattler János-Bauer
Terézia duóhoz.

Előre köszönöm, ha valakinek valamilyen jó ötlete a dilemmámhoz :)

Üdvözlettel,
Dattler Zsolt
dattlerzsolt85 at gmail.com
+36-70-381-10-59